trip to indonesia........(part 1)

by 22:14 0 comments
wahahah...so lama aku x wat post kat sni...1 kiss 4 u!muaxxx!!!miz u so much...aku pulg dha dri jakarta...bnyak sgat moe share kat koe...tanggal 19 tu aku dah brangkat dha ke nunukan..nek kapal laut..speedboat lha...pnya lha aku gagar..1st tem jalan laut ney...tp ok gak lha...aku kat nunukan 1 hari jak..tanggal 20 tu aku nek flight dah p surabaya..transit p balik papan then kat surabaya at juanda international airport..tanxx 4 batavia air!!



me wif batavia air.!!


faty...


pastu,aku tempuhi 5 jam pjalanan ke kota ngawi..tempat cik titin..pnya lha best kmpung dya..swah padi hijau2 semua..ada itik...ya allah!tenang btol!!kami smpai kat kota ngawi..malam dah..jam 9 mlm waktu surabaya..tp loe kat malaysia dah jam 10 mlm..kami mang dah disediakan 2 buah kereta..aku,faty ikut keta yg d bawa olh pkcik niko n cik titin..mama2 kami plak ikut keta yg 1 g tu..so,blh kira kami selesa lha...smpai tertungging2 dah kami tdo...haha..smpai jak kat kmpung tu,kami trus d bwa p umah cik titin..ui!masuk dalam umah guna selipar g tu..upa'y lantai dya tu simen besa jak..tp x pa...best gak..mama kami plak kat umah len..kat tempat kami mnginap..kiranya kami lha yg 1st rasmi tgk umah cik titin.msuk dlam umah jak,aku ngan fati duk lha kat kerusi dowg..mang loe di sediakn katil..tem tu gak kami rebah dah...penat jaln jauh..x lama gitu kuar lha owg2 umah tu..gylak..!!!peramah btol...salam pn tunduk2..pastu pnya bnyak makanan kami disediakan...1st tem aku mkan makanan tradisi owg jawa kat kota ngawi ney...blh tahan lha...tp maybe agak janggal lha gak bg aku utk telannya









hbs makan kmi p umah BU LEH cik titin..cze mang kami d suh mnginap kat situ..umah yg kami mnginap ney mang beza ngan umah cik titin..cze umah BU LEH ney mang moden n besar...biarpun gitu,dya msh gak terapkan ciri2 ke indonesian..haha...mang blh d katakan kami btol2 agak d layan sbgai tamu...x da keja yg kami wat..n smua kperluan kami d sediakan...makanan pn kna hantar dri umah cik titin..smpai ada tukang urut g utk dowg mama2...ayoo...kami plak yg segan...

tanggal 22 januari 2011:
majlis pkcik niko...


wow!!hebat gak tgk adat istiadat jawa ney...pngantin pompuan juz bkemban..llaki plak x bbaju..actually bbaju..tp xda yg muat...hahaha...di sini kami agak bngga skali cze kami adalah vip from malaysia...hhaah...bangga tu..layanan yg d bg pn sgat istimewa..oya..kami x 1 hari d majlis ney...ptg tu kami d bawa olh pkcik faizal n 2 org g pmandu plancong...we go to solo!!!











erm..all da way to solo..bnyak yg kami tgk xda kat malaysia..maybe ada lha tp mngkin x sama ngan apa yg ada d solo..solo ney mang terkenal ngan batik dowg..so,apalg..shopping!!!erm..mama2 dorg dah rambang mata cuze tgk batik murah2 n baju2 tido...kalau ikutkn,batik n baju tido ney amat mahal d malaysia..kat solo bru rp14000..kalau ikut matawang kita..baru rm4.murah kn??apa x mama2 dowg gylak smua mmbeli..tp,x best ga lha cze masa tersangatlah terhad..ia lha..dri ngawi ke solo mau dekat 2 jam gak..pasar batik tu plak tutup jam 5.kami smpai kat sna jam 3..kesian...sblom kami pulg p ngawi,kami ada lha gak bgambar2...oya,sblom tu..kami dapat g masuk keraton.ntah lha..tersangatlah pelik cuze kami asyik putar2 utk msuk keraton..bputar pda tmpat yg sama lg tu..erm..finally ntah putaran yg ke berapa kali bru kami dapat msuk keraton.tp,syg...keraton dah tutup..x dapat nak tgk sejarah2 keraton tu....keraton mang terkenal ngan cite'y tersendiri..x slap aku sal keraton ney ada msuk dlam subjek sejarah kita gak kn?dlam pjalanan pulg tu kami agak hepy n kcewa gak lha...cze msa yg ada tersangat lha terhad kn..so,mlam jam 8 lbih,bru kami smpai kat ngawi..penat sangat..huh!

tanggal 23 january 2011
gudbye ngawi...

erm...dah 3 hari kami kat ngawi,hari ney kami dah nak berangkat p surabaya plak..huhu..berat sngat nak tinggalkan ngawi..x jumpa kmpung gni kat malaysia..owg2 dya pn tersangat lah ramah..huh...tem sesi salam mnyalam nangis2 gak lha mereka2 itu..dan aku...hnya terdiam...dlam hati aku.."kalau ada rezeki,kita akan jumpa lg..gudbye ngawi..."







P/S:sury cuze tersangatlah lmbat post sal ney...ney pn bru part 1..tggu part 2 k.

Farhana Amylea

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment

Let's chit chat :)