Throwback lagi ??

by 02:00 0 comments
Bismillahirahmanirahim..
selamat tahun baru semua :)
sudah berapa hari melangkah ke tahun baru..
baru kali ini berpeluang mengisi ruangan di sini . . 

alah . . .
tahun dah baru . .
tapi perubahan belum ada yang baru . .
bangkit !semangat ! tahun ini !
aku ??
masih memperjuangkan azam- azam yang dulu kali . .
ngee ~ :)

ok !
sesi throwback lagi . .
hari tu aku ada lah pergi kuantan pahang . .
ya lah . . selalunya travel2 mesti p bahagian utara kan . .
jadi try la pegi bahagian sana plak . .

macam biasa . .
sebelum pergi travel . .
google lah apa yang patut . .
oleh sebab aku di pegi kuantan pun sebab ada program,
jadi agak lama juga stay sana . .
aku stay sana lebih kurang 5 hari . .
so,apa lagi booking la hotel kat
booking.com
cari punya cari . .
akhirnya dapat tempat terbaik . .
tengah-tengah bandar . .
yang lagi best,
dia bukan hotel . .
tapi villa . .
kau bayangkan la villa tengah2 bandar camna . .
hehe . .



see ??
tempat ni memang daebak !
selesa . .semua kelengkapan ada . .
parking lot pun banyak . .
villa ni 3 tingkat . .
so malam2 boleh lepak kat rooftop . .
hari tu aku dapat harga semalam rm60 . .
so utk 5 hari pandai2lah kira sendiri . .
mana kau mau dapat hotel 5 hari murah gitu kan . .
hehe :)
so aku recommend tempat ni..

aku ada program di bukit gambang resort . .
dah nama resort,..
mana ada hotel murah . .
bukit gambang resort ni memang jadi tarikan kat kuantan ni . .
tapi kau jangan lah expect sangat yang tempat ni macam sunway lagoon . .
aku rasa, aku lebih pilih bukit merah laketown dari bukit gambang ni . .
lagi satu !
 bila kau masuk ja gate bukit gambang resort ni , .
serta merta kau akan merasa sangat2 duduk di hutan . .
sebab line handfon tiada . .
jadi bayangkanlah hidup tanpa line . .hehe
harga penginapan untuk 1 malam di resort ini rata2 semua rm2++
sangat mahal dan tidak berbaloi . .
sebab bilik dia kecil sangat . .

jadi !
aku syorkan korang amik hotel dekat bandar kuantan . .
alah...
kuantan ke bukit gambang tak jauh mana pun . .
setengah jam ja . .
bas rapid pun ada . .
bagi kamu yang pandai drive,atau travel by car . .
memang patut la cari hotel dekat bandar kuantan ja . .
tak payah bazir duit stay d sana . .
kalau kat bandar kuantan ,
makan senang . .jalan pegi mana2 pun senang . .
boleh terus pegi kelantan atau terengganu . .
macam aku aritu . .
aku sewa kereta. .
viva manual . .
aku sewa utk3 hari ja . .rm190 utk 3 hari . .
boleh search kat mudah.com . .
banyak perkhidmatan kat sana . .
aku sewa kereta pun sebab  senang aku mau gerak pegi mana2 . .
jalan dari kuantan ke bukit gambang pun best je . .
sebab dia jalan lurus ja . .

ok !
sepatutnya aku pegi kuantan naik malindo air . .
dari KL . .
tapi . . .
aku miss flight sebab aku sangka . .
airport malindo air semua kat KLIA2 . .
tapi rupanya kat subang . .
jauh tu . .
masa tu aku ada masa setengah jam ja . .
memang tak la sempat sampai subang . .
jadi aku pun amik keputusan utk naik bas ja . .
esok paginya dari putrajaya . .
aku naik ERL ke KL SENTRAL . .pastu pergi pudu then amik bas pergi kuantan . .
tambang bas plak rm28.90 . .
perjalanan tak juga jauh . .4 jam ja . .

so,masa pulang tu aku sepatutnya naik flight juga . .
tapi aku merasakan yang subang tu tersangat lah jauh . .
so,aku biarkantiket kapal aku hangus ..
and aku balik awal sehari ke KL dengan menaiki bas . . .
so itu saja la . .
tak banyak yang menarik di kuantan . .
masa aku pergi tu pun..
hujan jak memanjang . .
so sush sikit . .
risau banjir . .huhu
ok lah . .cukup setakat ni . .
cek nak tidoq . .
bai . . .


-susunsilangkata-




Farhana Amylea

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment

Let's chit chat :)