yesterday,yesterday night,today and tomorrow

by 14:00 0 comments
Hola !
abah wassap-ed this picture yesterday..
they've landed at kuching airport 
to send ain at UNIMAS..


oh ! gosh . . 
tak sangka masuk U sudah budak tu . .
i thought that she still hisap jari 
and
hantak2 kaki bila mau sesuatu . .
well . . 
masa berlalu cepat kan . . 
manusia ja yang tak berubah-ubah lagi  . 

ok !
Yesterday night ,
ummi wassap-ed me . .
she told me that she lost her iphone  . . .
oh !man  . .
it's iphone 6 . . 
why that pencopet tak amik phone yg lagi satu . . 
ummi said that she use a fingerprint psword to lock her iphone  . . 
but !
dunia sekarang mana2 hackers pun ada . . 
moga tenang la anda di sana wahai iphone6

Today is saturday . .
yes i am !
saya di office . . 
aku tidak berkira untuk masuk pejabat hari ni . . 
but then KAK JUN ( KETUA Twu 2)
call me dan cakap dia masuk pejabat hari ni
konon buat data Simpeni . .
dan dia cakap tak ada kunci . .
so,aku pun bersiap la macam gila . . 
dengan kain x iron,baju tak iron,tudung kemarin . .
sampai jak d office,
pintu pejabat buka plak ..
damn !
ak sangka kan dorg duduk d tangga menunggu lama-lama
sebab
pintu berkunci . . 
rupa2nya aku yang dorang kunci di luar . 
i tekan bell banyak kali . .
1 orang pun tak keluar pegi buka  .
end up,
aku buka juga guna kunci aku . . 
why ! why ! why !

hari ni hari sabtu . .
malam ni ummi pulang . . 
dan 
aku tak kemas rumah lagi !
*sigh ! -_-
tapi . . 
aku suka lepak di pejabat . . 
alone . .
sebab kalau di rumah bosan sikit . .
tidur,online,makan and repeat . .
aku punya life ni sudahlah membosankan  . . 
aku anti-sosial..
aku rela hadap youtube 24 hours
daripada aku keluar pegi makan seafood besar-besaran di sri titingan . .
aku rela baring 24 hours dari lepak dengan kawan2 aku . .
banyak kali dorang ajak . .
but me ?
keep giving an excuses  . .
bulan RAMADHAN plak,
aku rela solat terawih sendiri2 di rumah dari bersesak ramai2 d masjid..
tapi..
kurang lah pahala aku kan . . 
aku jenis yang kalau duduk di satu tempat,
aku akan duduk di situ ja for whole day . .
macam di pejabat . .
entah lah  . .
aku lain dari adik and ain . .
adik aku yg lelaki tu,
bila dijemput datang birthday party budak2 pun
dia akan datang . . 
hahah !
tapi bila aku keluar,aku kira aku ok lah juga . .
sebab aku boleh berkomunikasi dengan orang dgn baik !
heheh  .
sebab tu aku suka travel sorang2..

my ummi keep bebel me . . 
about my diet . .
my badan yang macam gajah . .
my blackhead yang ada di muka . .
hinggakan dia terfikir untuk
cari sorang lelaki dan upah untuk urat aku !
what !?
aku rasa terhina ! 
hahahaha...
bg ummi,maybe i can change
if i'm in love . . 
i can start my diet ..
i can start buat facial..jaga muka..more feminin . .
sorry mom . .
kalau mau cinta,lama sudah . . 
hahaha...
because i'm too tired and busy to jaga badan dan muka  .  . 
yang di muka ni bukan jerawat . .
tapi stress sebab kerja yg banyak dari ur husband mom . . 
hahahaha..
well aku pun ada life goal . .
aku pun mau berubah . .
cuma slowly la bai..heheh

Tomorrow..
adik aku yang lelaki tu akan pulang ke KL . .
masih berbaki 2 sem katanya . .
hurmm . . 
yang sorang sudah di UNIMAS.
yg sorang lagi esok balik sudah . . .
aku ??
tinggal lah di rumah sendiri2 . . . 
masalahnya,
sapa mau jemur kain??cuci kain??kemas umah??
tidakkk !!!
huh ! balik ke kerja lama sudah . . 
sebelum kerja,cuci kain,jemur..
balik kerja,masak..
kenapa la tak ada maid yg blh kerja pagi hngga petang ja??
mcm maid c malin . . 
tempat c malin senang la cari gitu . . 
tempat ku, susah !
sunyi juga bila tak ada dorang..
takda driver aku . .
takda kawan lawan makan . . .
hahaha . . 
masa kecil sweet kan??

-susunsilangkata-




Farhana Amylea

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment

Let's chit chat :)